EMMA Zone zoomaa syvemmälle taiteeseen★
EMMAn uusi digitaalinen palvelu EMMA Zone syntyi selvittämällä, mitä nuoret ja maultaan vaativat kaupunkilaiset haluavat online-museolta.
Hakulause: "markkinointi". 17 sivua
EMMAn uusi digitaalinen palvelu EMMA Zone syntyi selvittämällä, mitä nuoret ja maultaan vaativat kaupunkilaiset haluavat online-museolta.
Voidaan hyvällä syyllä uskoa, että Museoliittoa sata vuotta sitten perustamassa olleet henkilöt tuskin uskoisivat sitä, millaisen muodonmuutoksen liitto on sadassa vuodessa tehnyt. Sama pätee koko suomalaiseen yhteiskuntaan.
Vuoden viestintäteko 2023 -kilpailun finaalissa on neljä museoalan viestintätekoa. Palkinto jaetaan Museopalkintogaalassa 25.5.2023. Esittelemme finalistit MuseoProssa huhtikuun aikana. Sarjan kolmas jakso kertoo Turku Åbo 1827 -kokonaisuudesta.
Porvoon museo osallistui Haaga-Helia ammattikoulun Digisti Live -hankkeen striimaustyöpajaan vuoden 2022 lopulla. Haaga-Helian lehtori Monika Birkle ja Porvoon museon viestintäassistentti Inari Porkka summaavat hankkeessa vastaan tulleita haasteita ja niistä otettuja oppeja.
Vuoden museokauppa palkitaan toukokuussa toista kertaa. Finalisteiksi valittiin kolme erilaista museokauppaa erityyppisistä museoista. Vuoden 2022 finalisteja ovat Amos Rex Shop, Arkkitehtuurimuseon museokauppa ja Museokeskus Vapriikin museokauppa.
Pöly on museoille merkittävä ongelma – ei pelkästään siksi, että se on haitallista museoesineille ja museotyöntekijöiden terveydelle, vaan myös siksi, että sillä on negatiivinen vaikutus museon imagoon. Miksi pöly museossa on...
Yritysyhteistyö on monille museoille ainakin jollakin tasolla tuttua. Miten löytää molempia osapuolia hyödyttävät tavoitteet ja tehtävät?
Suomen luontokeskus Haltian kauppa Haltia Shop valittiin Vuoden museokaupaksi 2021. Museokaupan henkilökunta kertoo, mikä tekee myymälästä onnistuneen.
Asiakaskokemus on onnistuneen museokäynnin ydin. Museoilla on paljon annettavaa kävijöilleen, mutta heitä on myös kuunneltava herkällä korvalla.
Vuoden viestintäteko 2021 -kilpailun finaalissa on kuusi museoalan viestintätekoa. Palkinto jaetaan Museopalkintogaalassa 27.5.2021. Finalistit kertovat MuseoProssa omin sanoin, minkälaisesta teosta on kyse. Kuudentena vuorossa ovat HAM Helsingin taidemuseo ja Helsingin...
Vuoden museokauppa palkitaan toukokuussa ensimmäistä kertaa. Kahdenkymmenen hakijan joukosta finaaliin pääsivät Design Shop, Haltia Shop, Museokauppa Parppeinpuoti ja Porin taidemuseon kauppa.
Kaupan alan trendit, koronavuoden vaikutukset ja museokauppatoiminnan kehittämiseen keskittyminen näkyvät ensimmäisen Vuoden museokauppa -kilpailun hakemuksissa. Palkintoraati käy parhaillaan läpi kilpailun satoa.
Kesäkuussa julkaistu Museokortti-mobiilisovellus on aktivoinut tuhansia museokorttilaisia museokierroksille ja houkuttanut uusia ihmisiä museoiden kanta-asiakkaiksi. Poikkeuskesän luvut kertovat tärkeistä onnistumisista.
Koronakevään aikana Kansallisgalleria on kasvattanut sometykkäyksien määrää tuhansilla. Verkkotuottaja Taika Dahlbom kertoo, miten.
Kaupalliset yhteistyöt somevaikuttajien kanssa houkuttelevat nuorta yleisöä museoihin. Tärkeintä on tehdä yhteistyötä museon imagoon sopivan vaikuttajan kanssa.
Saara Korpela on ensimmäinen ekokoordinaattorin nimikkeellä toimiva henkilö suomalaisella taiteen kentällä.
Museoiden palvelutulot kasvavat, mutta liiketoimintasuunnitelmat loistavat poissaolollaan museoiden toimintaa ohjaavissa suunnitelmissa. Miksi museoiden toimintaa arvioidaan yhteiskunnallisten tehtävien näkökulmasta, vaikka samalla odotukset taloudellisen tuoton suhteen kasvavat?,...