Hakutulos

Hakulause: "markkinointi". 17 sivua

Museoliiton vuosisata

Voidaan hyvällä syyllä uskoa, että Museoliittoa sata vuotta sitten perustamassa olleet henkilöt tuskin uskoisivat sitä, millaisen muodonmuutoksen liitto on sadassa vuodessa tehnyt. Sama pätee koko suomalaiseen yhteiskuntaan.

Turku Åbo 1827 mahdollistaa rajoja ylittävän viestinnän

Vuoden viestintäteko 2023 -kilpailun finaalissa on neljä museoalan viestintätekoa. Palkinto jaetaan Museopalkintogaalassa 25.5.2023. Esittelemme finalistit MuseoProssa huhtikuun aikana. Sarjan kolmas jakso kertoo Turku Åbo 1827 -kokonaisuudesta.

Porvoon museo vie museoelämyksiä sinne missä yleisö on

Porvoon museo osallistui Haaga-Helia ammattikoulun Digisti Live -hankkeen striimaustyöpajaan vuoden 2022 lopulla. Haaga-Helian lehtori Monika Birkle ja Porvoon museon viestintäassistentti Inari Porkka summaavat hankkeessa vastaan tulleita haasteita ja niistä otettuja oppeja.

Tutustu Vuoden museokauppa 2022 -kilpailun finalisteihin

Vuoden museokauppa palkitaan toukokuussa toista kertaa. Finalisteiksi valittiin kolme erilaista museokauppaa erityyppisistä museoista. Vuoden 2022 finalisteja ovat Amos Rex Shop, Arkkitehtuurimuseon museokauppa ja Museokeskus Vapriikin museokauppa.

Pölyiset museot

Pöly on museoille merkittävä ongelma – ei pelkästään siksi, että se on haitallista museoesineille ja museotyöntekijöiden terveydelle, vaan myös siksi, että sillä on negatiivinen vaikutus museon imagoon. Miksi pöly museossa on...

Show Me a Reason to Love You

Asiakaskokemus on onnistuneen museokäynnin ydin. Museoilla on paljon annettavaa kävijöilleen, mutta heitä on myös kuunneltava herkällä korvalla.

Näyttävästi piilossa

Vuoden viestintäteko 2021 -kilpailun finaalissa on kuusi museoalan viestintätekoa. Palkinto jaetaan Museopalkintogaalassa 27.5.2021. Finalistit kertovat MuseoProssa omin sanoin, minkälaisesta teosta on kyse. Kuudentena vuorossa ovat HAM Helsingin taidemuseo ja Helsingin...

Vuoden museokauppa 2021 -finalistit valittu

Vuoden museokauppa palkitaan toukokuussa ensimmäistä kertaa. Kahdenkymmenen hakijan joukosta finaaliin pääsivät Design Shop, Haltia Shop, Museokauppa Parppeinpuoti ja Porin taidemuseon kauppa.

Museokortti-sovelluksella jo yli 35 000 käyttäjää

Kesäkuussa julkaistu Museokortti-mobiilisovellus on aktivoinut tuhansia museokorttilaisia museokierroksille ja houkuttanut uusia ihmisiä museoiden kanta-asiakkaiksi. Poikkeuskesän luvut kertovat tärkeistä onnistumisista.

Sosiaalinen media on 2020-luvun puskaradio

Kaupalliset yhteistyöt somevaikuttajien kanssa houkuttelevat nuorta yleisöä museoihin. Tärkeintä on tehdä yhteistyötä museon imagoon sopivan vaikuttajan kanssa.

Museo on myös liiketoimintaa

Museoiden palvelutulot kasvavat, mutta liiketoimintasuunnitelmat loistavat poissaolollaan museoiden toimintaa ohjaavissa suunnitelmissa. Miksi museoiden toimintaa arvioidaan yhteiskunnallisten tehtävien näkökulmasta, vaikka samalla odotukset taloudellisen tuoton suhteen kasvavat?,...